מדיניות לקידום עסקים בבת ים

האתגר
בת-ים היא עיר בעלת פוטנציאל עסקי גבוה, אך גם מתמודדת עם אתגרים מהותיים:
פיתוח מואץ של תשתיות ומרחבים ציבוריים, תחרות אזורית, יוקר מחיה, והשלכות של מצב ביטחוני מורכב.
כדי לממש את הפוטנציאל העסקי בעיר ולחזק את בעלי העסקים המקומיים, היה צורך ביצירת מדיניות עירונית חדשה, אחידה, שקופה ופרואקטיבית – שתתמוך בצמיחה כלכלית מקומית.
מה עשינו?
-
מחקר מקיף בשטח שכלל: סקר טלפוני ל-337 בעלי עסקים מקומיים, ראיונות עומק עם בעלי תפקידים בעירייה, קבוצות מיקוד וסיורים עירוניים לאיתור חסמים, בעיות והזדמנויות
-
ניתוח מצב קיים והשוואה לערים מובילות, בארץ ובעולם (ניו יורק, וושינגטון, וינה, חיפה, ירושלים ועוד), לצורך למידה מהצלחות ואתגרים.
-
גיבוש מדיניות אסטרטגית לקידום עסקים, המבוססת על חמישה עקרונות יסוד: שירות עירוני נגיש, רגולציה ברורה ופשוטה, תמיכה בצמיחה עסקית, מרחב ציבורי תומך וידידותי לעסקים, שיפור תדמית העיר כעיר עסקית
-
כתיבת תוכנית עבודה אופרטיבית, כולל הגדרת תפקיד ייעודי בעירייה לנושא וקביעת צעדים פרקטיים ליישום המדיניות.
-
ליווי והטמעה, כולל הדרכה וסיוע לעובדי העירייה ביישום המדיניות בפועל, בממשק ישיר עם בעלי העסקים והיזמים.
האימפקט
הפרויקט שינה את נקודת המבט העירונית כלפי עסקים והניח תשתית לתרבות ארגונית חדשה, תומכת ומקדמת יזמות וכלכלה מקומית:
הפרויקט איפשר:
- יצירת שקיפות ותיעדוף מוסדר לשימושים עירוניים.
- גיבוש תשתית לקבלת החלטות מבוססת נתונים עבור מקבלי ההחלטות בעירייה.
- מיקוד השקעות עירוניות ובחינה של הזדמנויות לשותפויות ציבוריות-פרטיות ולפיתוח כלכלי.