הפרויקטים שלנו

פורגרמה למבנה ציבור בפארק תעשיות לביא

תעודת זהות
תחום פעילות:
אסטרטגיה ותכנון, פרוגרמה
שנת התחלה:
2024
שותפים לדרך:
עיריית בית שמש
איך הפרויקט עוזר לעיר?
עירוב שימושים, מבני ציבור, מרחבים ציבוריים

האתגר

האתגר המרכזי בפרויקט היה ליצור פרוגרמה יעילה שמותאמת לצרכים העתידיים של קהלי היעד בפארק תעשיות לביא. הפארק, אשר משתרע על שטח של כ-1040 דונם, צפוי לשלש את מספר המועסקים בו מכ-3000 לכ-8000 עובדים בשנים הקרובות. במסגרת זו, המבנה הציבורי אמור לספק שירותים מגוונים, לצד יצירת עוגן חברתי וכלכלי. האתגר היה לזהות את הצרכים של מגוון המשתמשים – עובדים, מעסיקים, ותושבי העיר – ולשלב בין פונקציות ציבוריות לצרכים מסחריים, שיתרמו גם לפארק וגם לתושבי בית שמש והסביבה.

בנוסף, הפרויקט נדרש להתמודד עם קשיים תחבורתיים, שכן רוב העובדים מגיעים ברכב פרטי, והתחבורה הציבורית לפארק אינה יעילה מספיק. לכן, היה חשוב למצוא פתרון לנגישות תוך מקסום הפוטנציאל הכלכלי והחברתי של הפארק.

מה עשינו?

במהלך התכנון בוצעו מספר פעולות כדי להבטיח שהפרוגרמה תענה על הצרכים של כל המשתמשים. תחילה, בוצע מיפוי של המצב הסטטוטורי הקיים ושל משתמשי הפארק, תוך שיחות עם בעלי עניין מרכזיים בפארק ובעירייה. לאחר מכן, נערך אפיון מעמיק של קהלי המטרה, שכלל את עובדי הפארק הנוכחיים והעתידיים, תושבי בית שמש והסביבה וכן מבקרים מזדמנים.

במסגרת האפיון, נערכה בחינה של מגמות ההתפתחות של הפארק והצרכים הצפויים בעתיד, כגון פתרונות הסעדה, חללי הדרכה, מרחבי עבודה ושירותים נוספים. מתוך הנתונים שנאספו, בוצעה אינטגרציה כדי לגבש פרוגרמה כלכלית יעילה שתשלב בין צרכים ציבוריים, מסחריים ותעסוקתיים.

לבסוף, גובשה תוכנית מפורטת הכוללת חלוקת שטחים לצרכים השונים, פוטנציאל צרכנים לשירותים המוצעים, וכן הערכת הכנסות והוצאות תפעוליות שוטפות, תוך שילוב בין מבנה הציבורי לבין מרחבים מסחריים ותחזוקת חניון.

האימפקט

  • המבנה יאפשר לעובדים ליהנות משירותים כמו מרחבי עבודה משותפים, חדרי ישיבות, מסעדות ושירותים נוספים, מה שיתרום לשיפור חוויית העבודה שלהם ויגביר את שביעות הרצון והנאמנות למקום העבודה.
  • המבנה ישמש כנקודת מפגש עבור העובדים, התושבים והמבקרים, וישפר את הממשקים בין עסקים ותושבים. הוא יהפוך למרכז פעיל לאורך כל שעות היממה ויתרום לשילוב של הפארק עם הסביבה העירונית.
  • בזכות שילוב שימושים ציבוריים ומסחריים, המבנה צפוי להפוך לנכס מניב עבור הרשות המקומית, עם הכנסות מדמי שכירות, ארנונה ושירותים נוספים, ובכך לחזק את הבסיס הכלכלי של העיר בית שמש.
  • פיתוח פרוגרמה המותאמת לצרכים העסקיים והחברתיים של הפארק יוביל לגידול במספר העסקים החדשים, ישפר את תדמית הפארק ויהווה מוקד משיכה לחברות נוספות שירצו להשקיע ולהקים פעילות באזור.