המגזין העירוני של Build

קופנהגן הקסומה: המדריך האולטימטיבי לטיול עירוני מושלם

נסענו לסיור עירוניות לקופנהגן וגילינו שהיא גן עדן לעירוניות מתקדמת. את הטיול התחלנו כמובן בסיור מודרך כדי להכיר את העיר. ממליצים לא לוותר על זה כדי לקבל את המידע הבסיסי בתחילת המחקר של העיר. הפעם בחרנו במאיה, בחורה ישראלית נחמדה ומקצועית שלקחה אותנו לסיור במרכז העיר ההיסטורי של קופנהגן.

במדריך שלנו ריכזנו עבורכם את המקומות שחייבים לבקר בהם בקופנהגן במסגרת סיור אורבני אולטימטיבי. אף שהעיר לא גדולה, כדאי לרכז את המקומות בצורה מסודרת ולפי קרבה אחד לשני כדי לא לבזבז זמן.
יש לקופנהגן הרבה מה להציע.

מאמר / צוות build
אוגוסט 12, 2024

היום הראשון יוצאים לדרך

את היום הראשון התחלנו בשעה 10:00 בבוקר בסיור עם מאיה שארך כשלוש וחצי שעות במסגרתו ביקרנו בעיר העתיקה ובמרכז העיר.

כיכר Hojbro Plads הסיור התחיל בכיכר המרכזית שנמצאת בסמוך לפרלמנט של דנמרק ולאזור הממשל. הכיכר היא מקום מצוין להתחיל את הסיור בשל מיקומה המרכזי והאווירה ההיסטורית שבה. מבחינה אורבנית, הכיכר מדגימה היטב את יכולתה של עיר לשמר את ההיסטוריה שלה לצד תכנון מודרני. כיכר זו משמשת כנקודת מפגש ותיירות תוססת, מוקפת במבנים היסטוריים ששוחזרו ושומרו בקפידה.

1

מדרחוב Stroget המשכנו ברחובות הישנים של העיר ולמדנו על תהליכי השימור של חזיתות המבנים ועל החברה הציבורית-פרטית JEUDAN שאחראית על שימור המבנים בעיר. מדרחוב Stroget הוא המדרחוב הארוך באירופה, שנבנה כחלק מתפיסת ראש עיריית קופנהגן להוצאת רכבים ממרכז העיר. הרחוב הוא דוגמה מצוינת להצלחת מדיניות תחבורתית המעדיפה הולכי רגל, ויצירת מרחב ציבורי בטוח ונעים שמושך תיירים ומקומיים כאחד.

2

הספרייה המרכזית של קופנהגן בהמשך הסיור עצרנו בספרייה המרכזית של קופנהגן, מקום שמומלץ בעיקר בזכות הקפה המשובח שמוגש שם. הספרייה ממוקמת בלב העיר ומציעה מרחבים ציבוריים נעימים ומזמינים. המבנה המודרני משתלב בצורה נפלאה עם האדריכלות ההיסטורית שסביבו ומציע חללים פתוחים ואור טבעי המאפשרים למבקרים ליהנות מסביבה לימודית ותרבותית עשירה.

פארק טירת רוזנבורג לאחר שהות קצרה בספרייה, המשכנו לפארק של טירת רוזנבורג, שהיווה אתנחתא מצוינת עם מזג אוויר מושלם. הטירה והפארק הם חלק מהמורשת ההיסטורית של קופנהגן ומציעים מקום רגוע ויפה לטייל בו. השילוב בין ההיסטוריה המלכותית והשטחים הירוקים מעניק למבקרים חוויה של שלווה בתוך העיר ההומה.

3

ארמון אמאליאנבורג התחנה הבאה שלנו הייתה ארמון אמאליאנבורג. בעוד שהארמון עצמו מרשים, ההיילייט האורבני האמיתי הוא הרחובות שסביבו, בהם ניתן לראות פרויקטים של מגורים עם מרחב ציבורי מושקע וחניות אופניים ייחודיות. האזור מייצג את השילוב המוצלח בין מורשת היסטורית לחיים עירוניים מודרניים, תוך דגש על קיימות ונגישות.

כיכר המלך החדשה ורובע Nyhavn את הסיור עם מאיה סיימנו בכיכר המלך החדשה, בסמוך לתחילת הרובע Nyhavn. הרובע הציורי הזה מלא בבתים צבעוניים ותעלות מים יפות, והוא אחד האזורים המפורסמים והמתוירים ביותר בקופנהגן. Nyhavn, שהוקם במאה ה-17 ככניסה לנמל המרכזי של העיר, שימש בעבר כמוקד פעילות ימי ומסחרי חשוב. הרחוב הראשי של הרובע מתאפיין בבתי סוחרים היסטוריים, רבים מהם נבנו מעץ ושוחזרו בקפידה כדי לשמר את האווירה ההיסטורית. האזור, שבעברו היה רובע של מלחים וסוחרים, עבר במהלך השנים התחדשות עירונית מוצלחת והפך לאחת מהאטרקציות התיירותיות המרכזיות בעיר. Nyhavn הוא דוגמה למופת לשימור היסטורי ותיירות מודרנית, תוך שמירה על האותנטיות והאווירה הייחודית של העיר. היום, תיירים ומקומיים כאחד נהנים מבתי הקפה, המסעדות והברים הפזורים לאורך התעלות, ומאווירה שמזכירה עידן אחר, עם ניחוח של היסטוריה מרתקת וקסם עתיק.

4

5

ארוחת צהריים ב-Union Kitchen את ארוחת הצהריים שלנו אכלנו ב-Union Kitchen, מסעדה מומלצת עם אווירה נעימה ואוכל טעים. המקום משלב בין עיצוב מודרני למורשת מקומית ומציע חוויית אוכל ייחודית בלב קופנהגן.

התחנה המרכזית של קופנהגן ו-Meatpacking District לאחר הסיור חזרנו להוסטל בו ישנו, Next House Hostel, אשר מעניק חווית קהילה מעולה. לאחר התארגנות קצרה המשכנו לסיור והגענו לתחנה המרכזית של קופנהגן שהייתה נקודה בדרך לנקודת הציון הבאה – Meatpacking District המתחם התעשייתי הזה עובר התחדשות עירונית שבמסגרתה הוסבו חללים תעשייתיים לשימושים מסחריים, בידור ופנאי תוך שימור האופי והמראה של המרחב. המקום מדגים את הכוח של התחדשות עירונית ליצור מרחבים חדשים ומרגשים המשלבים בין ישן וחדש. Meatpacking District, הידוע גם כ-Kødbyen, נוסד בתחילת המאה ה-20 כמרכז לעיבוד ושימור בשר. המתחם, שעמד נטוש למשך שנים, הפך בשנים האחרונות לאזור תוסס המשלב בין מסעדות, ברים, גלריות ומשרדים, וכל זאת תוך שמירה על האופי התעשייתי הייחודי שלו. כיום, המתחם הוא אחד המקומות החמים ביותר בקופנהגן, המסמל את יכולתה של העיר לשלב בין מורשת תעשייתית להתחדשות עירונית חדשנית.

6

7

8

גני טיבולי ו-AXEL Towers משם המשכנו לעבר גני טיבולי המרהיבים וביקרנו בפרויקט האדריכלי AXEL Towers, המהווה דוגמה למודרניזציה ותכנון עירוני מתקדם. המגדלים מציעים מבט מרהיב על העיר ומשלבים בין משרדים, מגורים ושטחים ציבוריים, תוך יצירת סביבה עירונית דינמית ומעוררת השראה.

9

10

היום השני

ביום השני שכרנו אופניים ויצאנו לחקור את העיר.

רכיבה לאורך הנהר ורובע Nyhavn התחלנו ברכיבה לאורך הנהר עד שהגענו לרובע Nyhavn, שהוא אחד האזורים הציוריים והמפורסמים בקופנהגן. בנייני הנמל הצבעוניים ותעלות המים היפות יוצרים אווירה ייחודית. ביקרנו במבנה ה-BROX, שהיה במקורו חלק ממתחם תעשייתי ישן ששימש כאזור מסחרי ועסקי. פרויקט ה-BROX הוא דוגמה מצוינת להתחדשות עירונית חכמה, שבו הוסבו המבנים התעשייתיים הישנים לשימושים חדשים ומגוונים תוך שמירה על האופי ההיסטורי של המבנה. כיום, ה-BROX משמש כמרכז עסקים דינמי המכיל משרדים מודרניים, חללי עבודה משותפים, גלריות אמנות וחללים ציבוריים. השילוב בין המבנה ההיסטורי לבין העיצוב המודרני והפונקציונלי יוצר מרחב אורבני מרתק שמושך אליו יזמים, אמנים ומבקרים מכל העולם. הפרויקט מדגים כיצד ניתן לנצל ולשדרג מבנים קיימים, להחיות אזורים עירוניים וליצור סביבת עבודה וחיים מודרנית ותוססת.

11

גשר Inderhavnsbroen ומתחם המזון Broens Street Food עברנו בגשר Inderhavnsbroen,  גשר מודרני שמחבר בין חלקי העיר ומציע נופים מרהיבים של הנמל. חלפנו על פני מתחם המזון Broens Street Food שמבוסס על מבני מכולות ופרוס במרחב הציבורי. המתחם מציע מגוון רחב של דוכני אוכל ומספק חוויה קולינרית ייחודית בלב העיר.

12

גשר הפרפר ובית הקפה Hart חצינו את גשר הפרפר המשוש, גשר מודרני וייחודי בעיצובו, עצרנו לקפה בבית הקפה Hart, שמציע קפה מעולה ומאפים טריים. המשכנו לרכוב על רחוב Takkelloftvej בו מבני תעשייה ישנים שהוסבו למשרדי הייטק ועיצוב, מה שהופך את האזור לאקוסיסטם תעסוקתי חדשני.

מבנה האופרה של קופנהגן והפארק הצמוד המשכנו למבנה האופרה של קופנהגן, מבנה מרשים ומודרני שתוכנן על ידי האדריכל הנודע הנינג לארסן. המבנה, שנחנך בשנת 2005, נחשב לאחד המבנים האדריכליים המרשימים ביותר בעיר ומציע תצפית מדהימה על המים והעיר. האופרה ממוקמת על אי קטן, מה שמוסיף ליופיה ולייחודיותה, ומשמשת כאחד המרכזים התרבותיים החשובים בדנמרק.

צמוד לאופרה נמצא פארק ירוק ונעים שמספק מרחב מנוחה והתרגעות לתושבים ולמבקרים. הפארק, המעוצב בקפידה, כולל שבילים מטופחים, אזורי ישיבה מוצלים ומדשאות רחבות ידיים, מה שמאפשר לכל אחד למצוא את פינת השלווה שלו. הפארק מהווה דוגמה נהדרת לשילוב בין טבע לאדריכלות עירונית, ויוצר מרחב ציבורי איכותי בלב העיר.

בפארק נמצאת גם מסעדת Tårnet, מסעדה יוקרתית ומוערכת הממוקמת במבנה היסטורי גבוה המשקיף על הנוף המרהיב של הנמל והעיר. המסעדה מציעה תפריט גורמה דני עם דגש על מרכיבים מקומיים וטריים, ושירות מעולה. הארוחות במסעדה משלבות בין מסורת קולינרית דנית לעיצוב מודרני, מה שיוצר חוויה ייחודית ומפנקת למבקרים. המסעדה בפארק היא מקום מצוין לעצור בו אחרי טיול באופרה ובסביבתה, וליהנות מארוחה נפלאה ונופים עוצרי נשימה.

1314

פסל בת הים הקטנה ופארק קאסטלט לאחר סיום רובע הנמל המשכנו לצידו השני של הנהר ורכבנו לפסל של בת הים הקטנה, פסל שהפך לאחד הסמלים המוכרים ביותר של קופנהגן. הפסל מוקף בפארק קסום שנקרא קאסטלט, מבצר ישן שהוסב לפארק ציבורי יפהפה.

15

16

המוזיאון הדני לאומנות ועיצוב את חציו הראשון של היום סיימנו במוזיאון הדני לאומנות ועיצוב, מקום מרתק ללמוד על התרבות והאמנות הדנית. המוזיאון מציג אוסף עשיר של יצירות אמנות ועיצוב מדנמרק ומרחבי העולם, והוא מקום נהדר לחובבי אמנות והיסטוריה.

17

18

ארוחת צהריים במתחם Reffen את ארוחת הצהריים אכלנו במתחם Reffen, מתחם מרתק הממוקם בנמל הישן של קופנהגן. המתחם מבוסס על משאיות פודטראקס ודוכני אוכל רחוב שמציעים מגוון רחב של מטעמים מכל העולם. Reffen הוא התגלמות של התחדשות עירונית יצירתית, המשלבת בין עבר תעשייתי להווה קולינרי תוסס.

מתחם Reffen קם במטרה להחיות ולהשתמש מחדש בשטחי הנמל הישנים של קופנהגן, שהיו נטושים במשך שנים רבות. פרויקט זה נועד לנצל את הפוטנציאל של המרחבים התעשייתיים הגדולים והפך אותם למרכזי פעילות ובילוי עכשוויים. עם פתיחתו בשנת 2018, הפך המתחם למוקד משיכה לתושבים ולתיירים כאחד, בזכות האווירה הייחודית והמגוונת שהוא מציע.

במתחם ניתן ליהנות גם מקירות טיפוס ומתחמי ספורט indoor הממוקמים בתוך האנגרים תעשייתיים שהוסבו לחללים מודרניים בשם Stage Energy. ההאנגרים הגדולים שהיו בעברם מחסנים ומבני תעשייה, הוסבו לחללים שמתאימים לפעילויות ספורט ופנאי, מה שמעניק למבקרים חוויה מגוונת של פעילות גופנית ובילוי.

Reffen  מדגים את הפוטנציאל של התחדשות עירונית ליצירת מקומות מפגש, בילוי ותרבות בלב אזורים עירוניים שהיו בעבר תעשייתיים. המתחם מציע סביבה ייחודית שבה העבר התעשייתי של הנמל משתלב בהרמוניה עם הפעילות המודרנית, ויוצר מרחב עירוני חי ותוסס.

רפן

רפן (2)

טיול על גדות הנהר את היום סיימנו בטיול על גדות הנהר, נהנים מהנוף ומהאווירה הנעימה של העיר. גדות הנהר הן חלק חשוב מהמרחב הציבורי בקופנהגן ומציעות שטחים פתוחים לפעילות גופנית ומנוחה, ומהוות דוגמה מצוינת לתכנון עירוני מוצלח שמשלב טבע וסביבה עירונית.

טיול גדות הנהר

היום השלישי

את חציו הראשון של היום הקדשנו לקניות ולמידה על המרחב המסחרי של העיר.

אזור הקניות של קופנהגן אזור הקניות של קופנהגן מתרכז סביב המדרחוב המרכזי Stroget,  שכבר הפך להיות מרחב מסחרי פעיל ותוסס.

מדרחוב Stroget  הוא אחד מאזורי הקניות הארוכים ביותר באירופה, ומציע מגוון רחב של חנויות, מסעדות ובתי קפה. סביבו עוד רחובות רבים עם מסחר שאסור לפספס. פשוט הרשו לעצמכם ללכת לאיבוד וליהנות מחוויית הקניות.

מדרחוב סטוגט

פארק סופרקילן (Superkilen Park) לאחר הקניות המשכנו לסופרקילן פארק, מרחב ציבורי שעבר פיתוח לטובת הציבור ע"י שלוש קבוצות – בז'ורק, סופר-פלקס וטופוטק1 (Bjarke Ingels Group, Superflex, Topotek1).  הפארק מורכב ממספר מתחמים – הכיכר האדומה (הפופולרית באינסטגרם), השוק השחור והפארק הירוק. הפארק הוא דוגמה מרהיבה לשיתוף פעולה בין אדריכלות, אמנות ועירוניות, ומשמש כמרחב ציבורי מגוון ומזמין. בצמוד לכיכר האדומה קיים מתחם ציבורי, הבנוי ממספר מבנים של אולמות ספורט המחוברים יחדיו וכוללים בתוכם ספרייה, חדר אוכל קהילתי ושני אולמות ספורט.

פארק סופרקילן

פארק סופרקילן (2)

שכונת קריסטיאניה (Freetown Christiania) משם המשכנו במטרו לשכונת קריסטיאניה, מתחם העיר העצמאית. קריסטיאניה היא שכונה ייחודית בקופנהגן, שנוסדה בשנת 1971 על ידי קבוצה של היפים ואנשי "תרבות הנגד" אשר תפסו בסיס צבאי נטוש. השכונה מתפקדת כאזור עצמאי למחצה עם מערכת חוקים וכלכלה משלה, והיא מפורסמת באורח החיים הקומונלי והאנטי-ממסדי של תושביה. קריסטיאניה משתרעת על פני 34 דונם בלב קופנהגן ומהווה בית לכ-1,000 תושבים. האזור ידוע באמנות הרחוב הצבעונית שלו, במבנים הייחודיים ובאווירה החופשית והלא-פורמלית ששוררת בו. המבקרים יכולים למצוא כאן בתי קפה, מסעדות, סדנאות אומנים, אולפני מוזיקה ועוד. אחת האטרקציות המרכזיות בקריסטיאניה היא "Pusher Street", רחוב שבו נמכרו מוצרי קנאביס בגלוי. עם זאת, בעקבות השתלטות של גורמים עברייניים על סחר הסמים בשכונה, התושבים פנו לשלטונות של קופנהגן לסיוע במיגור הגורמים העברייניים והיום השכונה "מחשבת את דרכה מחדש" בכדי לקדם שיפוץ של השכונה וחידוש שלה.

שכונת כריסטיאנה

שכונת כריסטיאנה (2)

חזרה לקו המים מקריסטיאניה חזרנו לקו המים הסמוך למלון, שם חקרנו את מתקני המים הממוקמים לאורך קו המים, תוך שהתקדמנו עד לגשר העיגולים. אחרי גשר העיגולים חזרנו לגשר פלאטס (Plates) אשר מתחתיו התקיימה מסיבה במרחב הציבורי שמתחת לגשר ולצידו. המתקנים לאורך קו המים הם חלק מתכנון עירוני מקיים ומודרני, המשלב בין פעילות פנאי לנגישות לסביבה הטבעית של העיר.

גדות הנהר

28

היום הרביעי

CARLSBERG CITY DISTRICT  את היום הרביעי התחלנו בסיור ב-Carlsberg City District, אזור שהיה בעבר מתחם מבשלות בירה של חברת קרלסברג המפורסמת. המתחם התעשייתי הוותיק הזה עובר בשנים האחרונות תהליך של התחדשות עירונית מרשימה והפך לאחד האזורים המתפתחים ביותר בקופנהגן. הפרויקט נועד לשמר את המבנים ההיסטוריים של המבשלה ולשלב אותם עם בנייה חדשה הכוללת דירות מגורים, משרדים, חנויות, מסעדות ומוסדות תרבות. הפיתוח נעשה בהובלת חברת Carlsberg Properties, עם דגש על קיימות ושמירה על האופי ההיסטורי של האזור. השילוב בין ישן לחדש יוצר מרחב עירוני ייחודי המשלב היסטוריה עם חיים מודרניים ותוססים.

התוכנית ההתחדשות של Carlsberg City District זכתה בפרס בינלאומי יוקרתי על מצוינות בתכנון עירוני ושימור מבנים היסטוריים. הפרס ניתן כהכרה על היכולת לשלב בין שימור אדריכלי ופיתוח מודרני בצורה הרמונית וחדשנית. במסגרת הפרויקט, הושקעו מאמצים רבים לשמור על האלמנטים האדריכליים הייחודיים של המבנים ההיסטוריים, תוך יצירת סביבה עירונית שמותאמת לצרכים העכשוויים של תושבי האזור והמבקרים. התוצאה היא רובע תוסס ומגוון, שמציע איכות חיים גבוהה ואטרקציות רבות, והפך לדוגמה מובילה בעולם לתכנון עירוני מתקדם ובר קיימא.

קרלסברג

קרלסברג (2)

Valbyparken משם המשכנו ל-Valbyparken, אחד הפארקים הגדולים ביותר בקופנהגן. הפארק הוקם בתחילת המאה ה-20 על שטח שהיה בעברו אזור פסולת עירונית והוסב לשטח ירוק נרחב המציע מגוון רחב של פעילויות פנאי ונופש. רכבנו על אופניים ברחבי הפארק, נהנים מהשבילים המטופחים, הגינות היפות ואזורי המשחקים המרווחים. Valbyparken מהווה דוגמה מצוינת לשיקום שטחים ציבוריים ולהפיכתם למרחבים ירוקים המשרתים את הקהילה בצורה מיטבית. הפארק כולל גם גני משחקים חדשניים, אזורי פיקניק ואגמים מלאכותיים, מה שהופך אותו למקום מושלם לבילוי משפחתי או ספורטיבי.

ולביןפארק

מוסדות ציבור ובתי ספר בדרכנו אל המעבורת בנהר, עברנו על פני מוסדות ציבור ובתי ספר שתוכננו בצורה מתקדמת ויעילה. דוגמה מצוינת לכך היא בתי הספר עם מגרשי ספורט על הגגות, מה שמאפשר שימוש מיטבי בשטחי המבנה ומספק לתלמידים מתקני ספורט מודרניים ונגישים. תכנון מתקדם כזה מדגים כיצד ניתן לשלב בין צרכים חינוכיים ופנאי בצורה יצירתית ואפקטיבית בתוך הסביבה העירונית הצפופה.

המעבורת בנהר לקחנו את המעבורת על הנהר לעבר תחנת האופרה. המעבורת מהווה אמצעי תחבורה ציבורית ידידותי לסביבה ומאפשרת חוויית נסיעה נעימה בין חלקי העיר השונים. המעבורת מספקת גם נוף מרהיב של קו המים של קופנהגן והאטרקציות המרכזיות שלאורכו.

מוסדות ציבור ומעוברת

תחנת הכוח Copenhill מתחנת האופרה, רכבנו באופניים לעבר תחנת הכוח Copenhill, פרויקט מרהיב שנחשב לאחד מהסמלים של הקיימות והחדשנות האורבנית בקופנהגן. התחנה, שתוכננה על ידי האדריכל הדני הנודע ביורק אינגלס, היא מתקן המשלב בין תחנת כוח לשריפת פסולת למרכז ספורט ונופש. Copenhill כולל מדרונות סקי מלאכותיים, קירות טיפוס, מסלולי ריצה ואזורי בילוי ירוקים. הפרויקט מדגים כיצד ניתן לשלב תשתיות עירוניות חיוניות עם מתקני פנאי חדשניים, תוך דגש על קיימות ושימוש חוזר במשאבים. התחנה הופכת פסולת לאנרגיה ומפחיתה את טביעת הרגל הפחמנית של העיר, כל זאת תוך יצירת מרחב ציבורי ייחודי ומעורר השר

תחנת כח

תחנת כח (2)

היום החמישי

שוק TORVEHALLERNEKBH

את הבוקר התחלנו בשוק המקומי במרכז העיר בשם TorvehallerneKBH. השוק, הממוקם בלב קופנהגן, מציע מגוון רחב של דוכני אוכל, תוצרת מקומית, מוצרי גורמה ומאכלים מסורתיים. השוק נבנה בשנת 2011 על מנת לספק מרחב מסחרי מודרני אך עם זאת לשמר את התחושה המסורתית של שוק עירוני. המקום מתאפיין בעיצוב מודרני המשלב זכוכית ומתכת, ומציע חללים פתוחים ומזמינים. זהו מקום מושלם להתחיל בו את היום, ליהנות מקפה טוב ומאפים טריים, ולהתרשם מהאווירה המקומית השוקקת.

שוק יוםחמישי

אזור התעסוקה NORDHAVN

לאחר הביקור בשוק, לקחנו את המטרו לאזור התעסוקה הצפוני של העיר, Nordhavn. האזור, שבעבר שימש כנמל תעשייתי, עובר בשנים האחרונות תהליך משמעותי של התחדשות ופיתוח. הפרויקט כולל בנייה של משרדים, מתחמי מגורים, חנויות ומוסדות ציבוריים, תוך שמירה על האופי התעשייתי וההיסטורי של המקום. הפיתוח באזור נעשה בדגש על קיימות ותכנון חכם, כולל שימוש באנרגיה מתחדשת, תחבורה ירוקה ותשתיות מודרניות. Nordhavn משמש כיום כמרכז תעסוקה חדשני ואקולוגי, ומספק לתושבים ולעובדים סביבה עירונית מתקדמת ונעימה.

נורדנהאוון

ORESTAD

משם המשכנו לחלקה הדרומי של העיר ועצרנו ב-Ørestad. זהו אזור מתפתח בקופנהגן, שנבנה על שטח ביצות ישן ומאכלס כיום בנייני משרדים מודרניים, מתחמי מגורים ומוסדות חינוך. Ørestad מהווה דוגמה מצוינת לתכנון עירוני חדשני, עם דגש על תחבורה ציבורית יעילה, מרחבים ירוקים ותשתיות מתקדמות. הסתובבנו סביב בנייני המשרדים המרשימים, המתאפיינים באדריכלות מודרנית וייחודית.

פרויקט המגורים 8 HOUSE

לאחר מכן המשכנו לראות את פרויקט המגורים הציבוריים 8 House. זהו אחד מהפרויקטים האדריכליים המרשימים ביותר בקופנהגן, שתוכנן על ידי האדריכל הנודע ביורק אינגלס. המבנה מעוצב בצורת שמונה ונועד ליצור תחושת קהילה ומרחב משותף לדייריו. הפרויקט כולל דירות מגורים, משרדים, חנויות ומתקני ספורט, ומאופיין בתכנון בר קיימא ואקולוגי. 8 House מהווה דוגמה לשילוב מוצלח בין אדריכלות חדשנית ופונקציונלית לבין יצירת סביבה חברתית ותוססת.

פרויקט 8

Copenhagen Solution Lab

את היום סיימנו בביקור במרכז החדשנות של העיר, Copenhagen Solution Lab. המרכז מוקדש לפיתוח פתרונות עירוניים חכמים ומתקדמים, תוך שימוש בטכנולוגיות חדישות ומחקר יישומי. כאן לומדים כיצד לשפר את איכות החיים בעיר באמצעות פיתוח מערכות תחבורה חכמות, ניהול אנרגיה יעיל ושימוש בטכנולוגיות מידע. המרכז פועל בשיתוף פעולה עם גופים ממשלתיים, אקדמיים ועסקיים, ומהווה מוקד לחדשנות ויצירתיות בתחומי התכנון העירוני והקיימות. הביקור במרכז היה חותם מרתק ליום עמוס ומלא בלמידה והשראה.

לסיכום,

קופנהגן, עיר הנמל ההיסטורית, הפכה בשנים האחרונות למודל מוביל לעירוניות מתקדמת. במדריך שלנו, יצאנו לחקור את סודות העיר ולהבין כיצד היא משלבת בהצלחה שימור היסטורי עם חדשנות אורבנית. מהכיכרות הקסומות ועד לרחובות הצבעוניים של Nyhavn, מהמבנים המודרניים ועד לפארקים הירוקים—קופנהגן מציעה חוויה עירונית ייחודית, בה כל פינה מספרת סיפור. המדריך שלנו ילווה אתכם בין האטרקציות המרכזיות, תוך דגש על פרויקטים עירוניים יוצאי דופן המשלבים בין עבר להווה. בואו לגלות את הקסם של קופנהגן ולהתאהב בעיר שמשלבת מסורת עם עתיד מבטיח.