המעג"ל | התאגדות עסקים בגן החשמל וכיכר גבעון

הפתרון: קידום עסקי במודל ה-BID
הקטגוריה: מרחב עירוני עסקי-מסחרי

לראשונה בתל אביב, מובילה build יחד עם מנהלת קידום העסקים בעיריית תל אביב-יפו, את מודל ה- BID
Business Improvement District
או בשמו התל אביבי – מעג"ל (מרחב עסקי גיאוגרפי לקידום).
המודל מאפשר את התאגדותם של עסקים מקומיים יחד במרחב גיאוגרפי משותף לצורך קידום פעילותם הכלכלית. מטרת ההתאגדות היא ליצור מרחב עסקי שוקק, תוסס ורווחי בשיתוף פעולה הדוק ופרודוקטיבי בין העסקים לרשות המקומית. האמצעי הינו הקמת עמותת עסקים חזקה שמפתחת יזמות, מאפשרת לעסקים ליהנות מתמיכה ושיתופי-פעולה, מעודדת פעילות כלכלית במרחב ומעצימה את כוח השיווק והרכש כקבוצה אחת מאוחדת, מתוך התפיסה כי השלם חזק מסך חלקיו.
במונחים מקומיים, מודל ה-BID מהווה בשורה משמעותית עבור חנויות ובעלי עסקים במרחב העירוני, אשר אינם שייכים למתחמים מסחריים או קניונים.